Τη δέσμευση πως η βασική γραμμή του Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί το Νοέμβριο του 2024, επανέλαβε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.
Όπως ανέφερε ακόμη μιλώντας χτες στο 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Περιφερειακή Ανάπτυξη και Νέες Υποδομές», αποκάλυψε ακόμη πως από την ερχόμενη Δευτέρα θα παραδοθεί στην πόλη η Εγνατία οδός και η Βενιζέλου, όπου σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες.
Ακόμη τόνισε πως οι προεκτάσεις του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη προχωρούν, ενώ δήλωσε πως προτεραιότητα έχει η περιοχή του Ευόσμου.
Ως προς την επέκταση του μετρό στο αεροδρόμιο Μακεδονία είπε ότι αυτή έπεται. Ωστόσο για πρώτη φορά έγινε αναφορά και για επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα και την Χαριλάου, κάτι«που δεν είχε συζητηθεί ποτέ», όπως είπε.
Υπενθυμίζεται ότι πριν 2 ημέρες μιλώντας στη Βεργίνα Τηλεόραση ο Νίκος Ταχιάος, ανέφερε πως ο προϋπολογισμός για το Μετρό ξέφυγε μόνο στο θέμα των συμπληρωματικών συμβάσεων για τα αρχαιολογικά που φτάνουν περίπου στα 200εκατομμύρια. Όσον αφορά στην κατασκευή του μετρό, «η βασική γραμμή θα φτάσει περίπου στο 1,5 δις». Σε αυτά πρέπει να προστεθούν οι τόκοι που είναι περίπου 720 εκ. ευρώ για δάνεια 600 εκ. τα οποία αποπληρώνονται μέχρι το 2049. Από τους τόκους έχουν πληρωθεί τα μισά μέχρι σήμερα, 360εκ. ευρώ. «Αυτά τα πληρώνει το κράτος, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Είναι λεφτά του Έλληνα πολίτη» ξεκαθάρισε ο υφυπουργός. Επίσης, υπάρχει και το κόστος για την επέκταση στην Καλαμαριά που «περνάει το μισό δις» ενώ είναι και η προμήθεια των νέων 15 τρένων που θα έρθουν «περίπου 130 εκ. ευρώ» «Έχουμε πάρει περίπου 1 δις ευρώ από την ΕΕ» σημείωσε ο κ. Ταχιάςο. Τα υπόλοιπα τα πληρώνει ο Έλληνας πολίτης. «Επομένως είναι μεγάλη η συμμετοχή του φορολογούμενου στην κατασκευή του μετρό. Πληρώνουμε τόκους χωρίς έσοδα».
Την προηγούμενη εβδομάδα άλλωστε ο Νίκος Ταχιάος βρέθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις του μετρό και συμμετείχε σε ενημερωτική σύσκεψη στα γραφεία του Αμαξοστασίου της Πυλαίας, ενώ στη συνέχεια έκανε τη βασική διαδρομή του μετρό μέχρι το Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους επισήμανε ότι «τα έργα ξεκινούν για να τελειώσουν» και πρόσθεσε ότι κάποια στιγμή πρέπει γίνει συζήτηση για τις ευθύνες που έχουν κάποιοι για τις καθυστερήσεις.
Όπως είπε, το Μετρό θα έχει 40 διελεύσεις ανά ώρα και δυνατότητα για μεταφορά 18.000 επιβατών.
Δείτε το σχετικό video: