Empisteutiko.gr
19.07.25 || 07:59
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Η Μεσόγειος μοιάζει… με μπανιέρα που αδειάζει από εμπορικά πλοία

20.12.2023
in Κόσμος
Κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Η Μεσόγειος μοιάζει… με μπανιέρα που αδειάζει από εμπορικά πλοία
Share TweetShareEmail

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Δύο νεκροί σε ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από επίθεση ανοικτά της Υεμένης

Δύο νεκροί σε ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από επίθεση ανοικτά της Υεμένης

08.07.2025
Ναυάγιο τουριστικού σκάφους στην Ερυθρά Θάλασσα: Βυθίστηκε μέσα σε 5 λεπτά – Εντοπίστηκαν 3 σοροί, έρευνες για τους 13 αγνοούμενους

Ναυάγιο τουριστικού σκάφους στην Ερυθρά Θάλασσα: Βυθίστηκε μέσα σε 5 λεπτά – Εντοπίστηκαν 3 σοροί, έρευνες για τους 13 αγνοούμενους

26.11.2024

Δεν περνάνε πλοία λόγω των επιθέσεων των Χούτι από το Σουέζ, ενώ αρχίζουν να μην έρχονται και από το Γιβραλτάρ – Ακριβότερο ως και $1 εκατ. το νέο δρομολόγιο από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας – Πώς αντιδρούν εφοπλιστές και ναυτιλιακές εταιρείες

«Βλέποντας και κάνοντας» είναι η στάση του τηρούν οι περισσότεροι εφοπλιστές και μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες όσον αφορά την κατάσταση στην νότια Ερυθρά Θάλασσα.

«Περιμένουμε να δούμε την αποτελεσματικότητα της ναυτικής δύναμης κρούσης στην Ερυθρά Θάλασσα» δηλώνουν στο protothema.gr.

Αρκετά υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – ULTRA LARGE με δρομολόγιο από την Ευρώπη στην Ασία παραμένουν αδρανή στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη διακοπή των ταξιδιών τους στα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Η δανέζικων συμφερόντων Liner εταιρεία Maersk «βαρέθηκε» να περιμένει και στέλνει τα πλοία της από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αποφεύγοντας τη διώρυγα του Σουέζ.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence δείχνει ότι τα πλοία που διαχειρίζεται η Cosco, το 13.000 teu (μονάδα μέτρησης χωρητικότητας φορτίου) Cosco Faith (IMO: 9472141) και το 21.000 teu Cosco Shipping Galaxy (IMO: 9795634) ήταν λίγο-πολύ στάσιμα στην Ερυθρά Θάλασσα από την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου, ενώ το Ocean Network Express, χωρητικότητας 20.000 teu, το ONE Triumph (IMO: 9769271) 14.000 teu και το ONE Apus (IMO: 9806079) σταμάτησαν αμφότερα τα δρομολόγιά τους προς νότο την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου.

Δύο πλοία που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο Ασίας – Ευρώπης και τα οποία διαχειρίζονται η MSC και η Hapag-Lloyd παραμένουν επίσης ακινητοποιημένα στην Ερυθρά Θάλασσα, αφού διέκοψαν τον πλου τους προς νότο.

Ωστόσο, το πλοίο της Evergreen, μεταφορικής ικανότητας 20.000 teu το “Ever Goods” (IMO: 9810991) φαίνεται ότι συνέχισε τη διέλευσή του από την Ερυθρά Θάλασσα και πλέει με τη μέγιστη ταχύτητά του των 20 κόμβων προς το Στενό Bab el Mandab.

Εν τω μεταξύ, η Maersk επιβεβαίωσε την Τρίτη πως έχει αρχίσει την κινητοποίηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν σταματήσει προηγουμένως με προορισμό την Ερυθρά Θάλασσα.

«Έχοντας παρακολουθήσει στενά τις εξελίξεις, η Maersk αποφάσισε ότι για λόγους ασφαλείας όλα τα πλοία που είχαν προηγουμένως παγώσει και επρόκειτο να ταξιδέψουν στην περιοχή, θα επαναδρομολογηθούν τώρα γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου του Καλού Ελπίδας. Θα συνεχίσουν τα ταξίδια τους στις εκτρεπόμενες διαδρομές μόλις αυτό είναι επιχειρησιακά εφικτό».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, Lars Jensen δήλωσε στο LinkedIn ότι φαίνεται πως όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 teu και μεγαλύτερα εκτρέπονται για να πάρουν το διαδρομή γύρω από την Αφρική. «Ομοίως, η Μεσόγειος είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου ένα μονόδρομος των πλοίων που κατευθύνονται προς τα Στενά της Γιβραλτάρ. Κάπως σαν να βλέπεις μια μπανιέρα να αδειάζει», είπε και πρόσθεσε «Μερικά παραμένουν κολλημένα στην Ερυθρά Θάλασσα».

Το τελευταίο εμπορικό πλοίο Ασίας – Ευρώπης που εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα από το νότο ήταν το μεταφορικής ικανότητας 24.000 κουτιών πλοίο της Evergreen, το «Ever ALP» το Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλους τους μεγάλους φορείς εκμετάλλευσης κύριων γραμμών, η Evergreen έχει από τότε αποκαλύψει ότι τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης θα δρομολογούνται μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Στο μεταξύ, ενώ οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν τη Δευτέρα την πολυεθνική πρωτοβουλία ασφάλειας Operation Prosperity Guardian, οι πλοιοκτήτες περιμένουν να δουν το αποτέλεσμα της ομάδας δράσης και κατά πόσον μπορεί αυτή να προστατεύσει την εμπορική λωρίδα.

Η Inventor Chemical Tankers, στην οποία ανήκει το Swan Atlantic, το τελευταίο «θύμα» στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ότι το πλοίο της στοχοποιήθηκε λανθασμένα. Το πλοίο χτυπήθηκε από πύραυλο που εκτοξεύθηκε από το κίνημα των Χούτι στις 18 Δεκεμβρίου και δέχεται βοήθεια από το USS Carney, αλλά η εταιρεία δήλωσε ότι δεν υπάρχουν απώλειες στο πλήρωμα.

Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της επεσήμανε: «Για την ιστορία, δεν υπάρχει κανένας ισραηλινός σύνδεσμος στην ιδιοκτησία (Νορβηγία), στην τεχνική διαχείριση (Σιγκαπούρη) του πλοίου ούτε σε κανένα μέρος της υλικοτεχνικής αλυσίδας για το μεταφερόμενο φορτίο. Σημειώνουμε ότι ο πάροχος πληροφοριών Marine Traffic ισχυρίστηκε λανθασμένα ότι το πλοίο διαχειρίζεται από εταιρεία συνδεδεμένη με το Ισραήλ» στην ιστοσελίδα του.

Διεθνείς αναλυτές αναφέρουν ότι «σχεδόν κάθε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αποφασίσει να περάσει από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας».

Η MSC, η Maersk, η CMA CGM, η Hapag-Lloyd, η HMM και η Ocean Network Express έχουν δηλώσει δημοσίως ότι έχουν αναστείλει τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ επιλέγοντας να πλεύσουν μέσω της πολύ μεγαλύτερης διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Το νέο δρομολόγιο θα κοστίζει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον σε καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Βόρειας Ευρώπης.

Ο σημαντικότερος αντίκτυπος θα είναι τα εμπορεύματα προς την Ευρώπη να χρειάζονται 10 επιπλέον ημέρες πλεύσης και αυτός ο χρόνος θα αυξηθεί περαιτέρω για τα εμπορεύματα που κατευθύνονται προς την Ανατολική Μεσόγειο.

Οι αναλυτές τονίζουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού βυθίζονται στο χάος, με τα τελευταία στοιχεία να δείχνουν ότι οι τιμές στην spot αγορά έχουν ήδη αυξηθεί κατά 20% από την Παρασκευή.

Πηγή: protothema.gr
Tags: ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Περού: «Πενθούσα» χήρα κάνει twerking δίπλα στο ανοιχτό φέρετρο του συζύγου της (Βίντεο)
Κόσμος

Περού: «Πενθούσα» χήρα κάνει twerking δίπλα στο ανοιχτό φέρετρο του συζύγου της (Βίντεο)

18.07.2025
Πανστρατιά ισχυρών λόμπι στις ΗΠΑ για τα F-35: Υπέρ της καμπάνιας #NoJetsForTurkey! «Να θεωρηθεί η Τουρκία υπόλογη»
Κόσμος

Πανστρατιά ισχυρών λόμπι στις ΗΠΑ για τα F-35: Υπέρ της καμπάνιας #NoJetsForTurkey! «Να θεωρηθεί η Τουρκία υπόλογη»

18.07.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Γιατί «αναγκάστηκε» ο Μπλίνκεν να πάει στην Άγκυρα – «Ταύρος εν υαλοπωλείω» ο Ερντογάν με Ισραήλ και Δύση

Γιατί «αναγκάστηκε» ο Μπλίνκεν να πάει στην Άγκυρα – «Ταύρος εν υαλοπωλείω» ο Ερντογάν με Ισραήλ και Δύση

05.11.2023
Πόλεμος στο Ισραήλ: «Ξεκινήσαμε, θα κερδίσουμε» – Ο Νετανιάχου ανέβασε βίντεο από τις αεροπορικές επιδρομές στη Λωρίδα της Γάζας

Πόλεμος στο Ισραήλ: «Ξεκινήσαμε, θα κερδίσουμε» – Ο Νετανιάχου ανέβασε βίντεο από τις αεροπορικές επιδρομές στη Λωρίδα της Γάζας

09.10.2023
Θανατηφόρο τροχαίο με νεκρή γυναίκα έξω από Θεσσαλονίκη – Μετωπική με 2 ΙΧ

Θανατηφόρο τροχαίο με νεκρή γυναίκα έξω από Θεσσαλονίκη – Μετωπική με 2 ΙΧ

23.01.2024

ΤΑΣΗ_

Ομολόγησε η Ειρήνη Μουρτζούκου τις δολοφονίες τριών βρεφών και της αδερφής της: «Όταν τσακωνόμουν με τη μάνα μου, ήθελα να κάνω κακό»

Ομολόγησε η Ειρήνη Μουρτζούκου τις δολοφονίες τριών βρεφών και της αδερφής της: «Όταν τσακωνόμουν με τη μάνα μου, ήθελα να κάνω κακό»

09.07.2025
Σέρρες: “Άνοιξε” κατάστημα αλλά έφυγε με άδεια χέρια – Άρπαξε κέρματα από άλλο κατάστημα αλλά συνελήφθη

Χειρoπέδες σε γνωστό TikToker για εκβιασμό – Χτύπησε αστυνομικό κατά τη σύλληψή του

12.07.2025
Ομαδικός βιασμός 14χρονης στο Κερατσίνι: Πώς παρέσυραν το κορίτσι οι «άγουροι» βιαστές – Η αγωνία της οικογένειας και η μεγάλη απόφαση

Ομαδικός βιασμός 14χρονης στο Κερατσίνι: Πώς παρέσυραν το κορίτσι οι «άγουροι» βιαστές – Η αγωνία της οικογένειας και η μεγάλη απόφαση

03.07.2025
Χερσόνησος: Έλληνα βίασε άγρια 28χρονο Γάλλο τουρίστα

Χερσόνησος: Έλληνα βίασε άγρια 28χρονο Γάλλο τουρίστα

11.07.2025
Κόλαφος για την οικογένεια γνωστού influencer: Κατηγορούνται για απάτη με αναπηρικά επιδόματα

Κόλαφος για την οικογένεια γνωστού influencer: Κατηγορούνται για απάτη με αναπηρικά επιδόματα

20.06.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved