Ευνοημένοι μισθολογικά ή και διορισμένοι με κριτήρια που δεν ανταποκρίνονται στα προσόντα τους, παρουσιάζονται εργαζόμενοι του ΟΣΕ, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη συλλογική σύμβαση εργασίας τους αλλά και όπως καταγγέλουν εργαζόμενοι στον Οργανισμό. Οι αποκαλύψεις δεν έχουν τέλος, έπειτα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εκπομπής Live News του Mega, όπως φαίνεται οι εργαζόμενοι στο ΟΣΕ απολαμβάνουν μισθολογικής μεταχείρισης αλλά και προνομίων που ούτε καν τα φαντάζονται άλλοι εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο μισθός μπορεί να φτάσει με τα μπόνους και τις υπερωρίες τα 3.500 ευρώ τον μήνα, δηλαδή πολλά περισσότερα κι από γιατρούς με πολυετή προσφορά και… πολλά πτυχία και τυπικά προσόντα. Αίσθηση προκαλούν επίσης τα μπόνους και οι παροχές.
Σύμφωνα με το άρθρο 3 της συλλογικής σύμβασης εργασίας, ο εισαγωγικός μισθός για ένα διοικητικό υπάλληλο είναι τα 750 ευρώ και ο καταληκτικός μισθός ενός ανύπαντρου μηχανοδηγού τα 2.000 ευρώ, ενώ σημαντικό είναι ότι αναγνωρίζονται μισθολογικά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ, χωρίς να απαιτείται συνάφεια με την θέση εργασίας.
Επίσης, προβλέπονται τα οικογενειακά επιδόματα 100 ευρώ επίδομα γάμου για όλους και 50 ευρώ για κάθε παιδί.
«Πληρωνόμαστε με το μισθολόγιο του δημοσίου, το ενιαίο μισθολόγιο» θα πει την ίδια ώρα ο Νίκος Κιουτσιούκης, σημειώνοντας πως για να φτάσει κάποιος τις αμοιβές που ακούγονται θα πρέπει να δουλεύει χωρίς ρεπό και αργίες.
«Νομίζω ότι είναι άλλη μία υπερβολή, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν πάλι για τους εργαζόμενους του ΟΣΕ. Άλλωστε όλοι γνωρίζουν ότι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο, το οποίο θεσπίστηκε την περίοδο των μνημονίων, άρα λοιπόν είναι αδύνατο να μιλάμε για αυτά τα ποσά, τα οποία και εγώ διάβασα δεξιά και αριστερά. Το θεωρώ αδύνατο. Εκτός πια αν οι εργαζόμενοι εργάζονται 30 ημέρες τον μήνα», συμπλήρωσε ο κ. Κουτσιούκης.
Σαν παράδειγμα με 40 χρόνια υπηρεσίας οι εργαζόμενοι αναφερουν πως ο καθαρος μισθός χωρίς υπερωρίες είναι γύρω στα 1300 με 1400 ευρώ. Σε αυτά βέβαια θα πρέπει να προστεθούν και οι διάφορες παροχές και υπερωρίες.
Αναλυτικά τι προβλέπει η σύμβαση εργασίας
Άρθρο 11: Σε περίπτωση περιστατικού αυτοκτονίας ή απόπειρα αυτοκτονίας επιβάτη ή άλλου ατυχήματος, που έχει ως αποτέλεσμα το θάνατο ατόμου ή τον τραυματισμό του στην τροχιά του σιδηροδρομικού δικτύου χορηγείται ειδική άδεια 7 ημερών.
Άρθρο 20: Για τα τέκνα που σπουδάζουν εντός Ελλάδας εκτός της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους χορηγείται κατ’ έτος το ποσό των 500€
Άρθρο 30: Στην περίπτωση θανάτου από αποδεδειγμένο εργατικό ατύχημα θα καταβάλεται στους δικαιούσους της σύνταξης του αποβιώσαντος ως αποζημίωση το ποσό των 35.000€
Άρθρο 33: Χορηγείται δωροεπιταγή στους εργαζόμενους ποσού 200 € ετησίως
Άρθρο 42: Για τους εργαζόμενους που ολοκληρώνουν ή αναλαμβάνουν την εργασία τους μεταξύ των ωρών 24:00 – 6:00 ή αναλαμβάνουν την υπηρεσία τους σε ώρες που δεν λειτουργούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς η εταιρεία αναλαμβάνει την μεταφορά τους.
Άρθρο 45: Η αποζημίωση του προσωπικού λόγω παραίτησης ποσού 15.000 € καταβάλλεται σε δύο δόσεις
«Όλο το σύστημα διορισμών μπάζει από παντού»
Την ίδια ώρα, ερωτήματα τίθενται σχετικά με την αξιοκρατία αλλά και της νομιμότητας του τρόπου διορισμού των εργαζομένων.
Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης μίλησε στο Action 24 σχετικά με τη διαδικασία επιλογής σταθμαρχών στον ΟΣΕ.
«Η παθογένεια συνδέεται με το τρένο. Οι προσλήψεις γίνονταν παλαιότερα με χαμηλής ποιότητας διαγωνισμούς, ενώ τώρα διορίζονται με μπλοκάκι σταθμάρχες χωρίς κανέναν διαγωνισμό, αλλά με… βύσματα συνδικαλιστών», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Και συνεχίζει ο Γιώργος Αποστολέρης: «Μπαίνουν λίγοι-λίγοι για να μην ακουστεί πουθενά τίποτα», με σκοπό να μονιμοποιηθούν με μια σύμβαση αργότερα. Αν οι ιθύνοντες ήθελαν την πρόσληψη αξιόλογων ανθρώπων στο έργο τους, θα έκαναν κανονικό διαγωνισμό».
«Οι συνδικαλιστές είναι υπεύθυνοι για αυτό – αυτοί είναι που δίνουν τις εντολές», προσθέτει, για να καταλήξει:
«Όλο το σύστημα μπάζει από παντού, βασίζεται σε συνδικάτα, βρώμικες συμβάσεις και ανομία»….
Κανείς δεν εμπιστευόταν τον σταθμάρχη
Και φυσικά η αναξιοκρατία φέρνει, δυστυχώς, ανεπιθύμητα αποτελέσματα.
Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας με ελάχιστη εμπειρία στο πόστο στο οποίο βρέθηκε, φαίνεται πως δεν έχαιρε της εμπιστοσύνης των συναδέλφων του. Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, στο πρόγραμμα με τις βάρδιες του Μαρτίου, το οποίο βγήκε στις 25 Φεβρουαρίου -τρεις ημέρες πριν το πολύνεκρο δυστύχημα, το όνομα του σταθμάρχη δεν υπήρχε πουθενά σε ό,τι αφορά το σταθμαρχείο Λάρισας.
Πλέον το πρόγραμμα βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι προφανές πως οι συνεργάτες του έβλεπαν ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της θέσης ο σταθμάρχης.
Ο σταθμάρχης τον Μάρτιο ήταν προγραμματισμένο να εργαστεί σε πολύ μικρότερα σταθμαρχεία, όπου θα έπρεπε να εξυπηρετεί πολύ λιγότερα τρένα, όπως σε αυτό τον Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας.
Οι μοναδικές ημέρες που δούλεψε τον Φεβρουάριο στη Λάρισα, ήταν κοντά στο τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας ώστε, σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΣΚΑΪ, να εξυπηρετήσει κάποιους συναδέλφους του.
Συγκεκριμενα, σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς είχε τοποθετηθεί μόνο σε πέντε νυχτερινές βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας τον Φεβρουάριο.