Το ξενοδοχείο στον Πλατύ Γυαλό με το εστιατόριο που σέρβιρε στις δύο Αμερικανίδες τουρίστριες το πιάτο με τα «χρυσά» καβουροπόδαρα στην τιμή των 600 ευρώ κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο μέχρι και για παράληψη υποβολής γνωστοποίησης για τη λειτουργία 14 ιδιωτικών κολυμβητικών δεξαμενών, όπως αναφέρεται στο πόρισμα της εμπεριστατωμένης έρευνας των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού.
Η προφορική εντολή που έδωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες αμέσως μετά τον θόρυβο που προκάλεσε σε διεθνές επίπεδο η περιπέτεια των δύο Αμερικανίδων τουριστριών που κατήγγειλαν στην Υποδιεύθυνση Αστυνομίας Μυκόνου ότι τους ζητήθηκε να πληρώσουν «με το ζόρι» 600 ευρώ για ένα πιάτο καβουροπόδαρα και δύο κοκτέιλ, ήταν η εξής: έρευνα μέχρι το κόκαλο και για το συγκεκριμένο περιστατικό αλλά και για παρόμοια περιστατικά που διασύρουν τη χώρα μας στο εξωτερικό.
Για το συμβάν με τα «χρυσά» καβουροπόδαρα, η υπουργική εντολή είχε ως αποδέκτη την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κυκλάδων, κλιμάκιο της οποίας έκανε φύλλο και φτερό το ξενοδοχείο, στις εγκαταστάσεις του οποίου λειτουργεί το εστιατόριο «DK Oyster» στον Πλατύ Γυαλό. Πρόκειται άλλωστε για την ίδια επιχείρηση.
Και από την έρευνα, όπως φαίνεται, προέκυψαν λαβράκια. Συγκεκριμένα:
■ 2.800 ευρώ πρόστιμο για παράληψη υποβολής γνωστοποίησης για τη λειτουργία 14 ιδιωτικών κολυμβητικών δεξαμενών κατά τον έλεγχό της και υποβολή/προσθήκη αυτών μεταγενέστερα του ελέγχου, αν και διαθέτει άδεια λειτουργίας τους. Και παντελής παράληψη υποβολής γνωστοποίησης για τη λειτουργία μιας κοινόχρηστης πισίνας, μικρού μεγέθους πλησίον της κοινόχρηστης πισίνας μεσαίου μεγέθους όπως και υποβολή λανθασμένων στοιχείων γνωστοποίησης κοινόχρηστης πισίνας.
■ 5.000 ευρώ πρόστιμο κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας για παραπλάνηση πελατείας αφού, παρόλο που η επιχείρηση κλήθηκε να παρέχει έγγραφες εξηγήσεις για το περιστατικό με τα «χρυσά» καβουροπόδαρα, δεν απάντησε ποτέ στο αίτημα της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Κυκλάδων.
■ 5.000 ευρώ πρόστιμο για μη συμμόρφωση με τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων, με συνεχείς παραβάσεις κατά τα έτη 2020, 2021 και 2022 αντίστοιχα, αφού παρόλο που η επιχείρηση κλήθηκε να παρέχει έγγραφες εξηγήσεις επί των παραβάσεων, δεν το έπραξε, πλην της κατάθεσης πιστοποιητικού Health First. Κατά την επιτόπια έρευνα του αρμόδιου κλιμακίου του υπουργείου Τουρισμού δεν βρέθηκαν ούτε τα δοχεία με το αντισηπτικό υγρό.
■ Πρόστιμο, ύψους 9.600 ευρώ, για υποβολή λανθασμένων πληροφοριών που σχετίζονται με την υποχρέωση ύπαρξης πιστοποιητικού (ήτοι μισθωτηρίου συμβολαίου σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας) στον φάκελο δικαιολογητικών και γνωστοποιήσεων και παράλειψη του εν ισχύ μισθωτηρίου ΑΑΔΔΕ.
■ 8.750 ευρώ επιπλέον για πρόστιμα που αφορούν τη μη παροχή έγγραφων εξηγήσεων αλλά και για διάφορες παραλείψεις σχετικά με τη λειτουργία της ξενοδοχειακής επιχείρησης. Σημειώνεται ότι το συνολικό ύψος των προστίμων ανέρχεται στο ποσό των 31.159 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», η έρευνα της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Κυκλάδων για το ξενοδοχείο «Kosmoplaz» δεν έχει κλείσει και δεν αποκλείεται τις προσεχείς ημέρες να υπάρξουν και νέα στοιχεία που αφορούν ακόμη πιο σοβαρές παραλείψεις και παρατυπίες.
Η ιστοσελίδα dkoysterscam.com
Η καταγγελία και στη συνέχεια η μήνυση της Αμερικανίδας τουρίστριας, όσον αφορά τη χρέωση 600 ευρώ για μία μερίδα καβουροπόδαρα και δύο κοκτέιλ στο εστιατόριο «DΚ Oyster», στον Πλατύ Γυαλό Μυκόνου και το bullying που, όπως ισχυρίζεται, δέχτηκε από μέλη του προσωπικού του καταστήματος ξεσήκωσε θύελλα εξελίξεων. Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και μάλιστα δημιουργήθηκε ιστοσελίδα με τα αρχικά του εστιατορίου DK και τη λέξη «Scam», που σημαίνει απάτη. Στην ηλεκτρονική σελίδα DK Scam εμφανίζεται, σε αγγλική γλώσσα, με μεγάλα κόκκινα γράμματα το εξής μήνυμα: «Προειδοποίηση: Η κατάσταση στο DK OYSTER έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο τελευταία. Επιβαρύνουν με αδικαιολόγητα ποσά τον κόσμο, σαν να μην υπάρχει αύριο. Εχουν καταγγελθεί περιστατικά με αδικαιολόγητες χρεώσεις άνω των 1.000 δολαρίων. Παρακαλούμε, για οποιαδήποτε καταγγελία να αποταθείτε στο ελληνικό υπουργείο Τουρισμού», αναφέρεται μετά το προειδοποιητικό μήνυμα.
Στη συνέχεια, στην ιστοσελίδα υπογραμμίζεται το γεγονός ότι οι ελληνικές Αρχές ανέλαβαν να διερευνήσουν την υπόθεση απάτης προχωρώντας σε έλεγχο κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν παραβάσεις, κάτι που οδήγησε στη βαριά καμπάνα. Δίνοντας βοηθητικές οδηγίες, η ιστοσελίδα επισήμανε, δε, ότι στην Ελλάδα είθισται το ψάρι να τιμολογείται με το κιλό και την ίδια στιγμή ο νόμος ορίζει ότι με την παραγγελία γνωστοποιείται το βάρος του ψαριού.
Σε αυτό το σημείο υπογραμμίζει την παρατυπία στο κατάστημα που παρουσιάζει την τιμή ανά 100 γραμμάρια, ενώ «χωρίς να αναφέρονται τιμές μπορεί να εμφανίσει καλαμάρι που κοστίζει 150 ευρώ, τη στιγμή που σε ένα μέσο εστιατόριο η τιμή του φτάνει στα 15 ευρώ».
Αναφέρεται ακόμη στην ιστοσελίδα ότι όταν τολμήσει κανείς να παραπονεθεί, οι υπεύθυνοι του εστιατορίου εξαπολύουν μαφιόζικου τύπου απειλές, κάτι που ανέφεραν στη μήνυσή τους και οι δύο Αμερικανίδες τουρίστριες.
Η μήνυση και το πρόστιμο
Οι δύο Αμερικανίδες που χρεώθηκαν 600 ευρώ για δύο κοκτέιλ και ένα πιάτο καβουροπόδαρα, στράφηκαν νομικά κατά σερβιτόρων και του υπεύθυνου του καταστήματος.
Περιγράφοντας μέσα από τη μηνυτήρια αναφορά το επεισόδιο όπως η ίδια το βίωσε, η Μπρέντα Μούλτον ανέφερε ότι βρισκόταν στη Μύκονο για ολιγοήμερες διακοπές με την κόρη της, όταν η ταξιδιωτική της πράκτορας της συνέστησε να επισκεφτεί μία από τις πιο φημισμένες παραλίες του νησιού, τον Πλατύ Γυαλό. Καθώς έφτασαν εκεί πέρασαν από διάφορα εστιατόρια και αρχικά ανταποκρίνονταν με ένα χαμόγελο στις ευγενικές χειρονομίες των εργαζομένων που βρίσκονταν στην είσοδο των κέντρων εστίασης. «Μας είχε κάνει εντύπωση το πόσο επιθετικοί ήταν οι σερβιτόροι, καθώς προσπαθούσαν να μας πιέσουν προκειμένου να παραγγείλουμε», είχε υποστηρίξει, μιλώντας στο «ΘEMA» η Μπρέντα Μούλτον, περιγράφοντας την περιπέτεια που έζησαν στη Μύκονο η ίδια και η 19χρονη κόρη της.
Η Μπ. Μούλτον είχε επισημάνει ότι ενώ δεν είχε πρόθεση να καθίσει σε κάποιο από τα εστιατόρια, ξαφνικά πετάχτηκε μπροστά της ο υπάλληλος του κέντρου, όπου καταγράφηκε το επίμαχο περιστατικό, και με τρόπο επίμονο και ενοχλητικό, όπως καταγγέλλει η γυναίκα, τους είπε: «Καθίστε εδώ! Καθίστε εδώ!». Στο μενού αναγράφονταν τα προϊόντα, όχι όμως και οι τιμές, όπως υποστηρίζει στη μήνυσή της η Αμερικανίδα, η οποία διάλεξε τελικά από τον κατάλογο δύο μοχίτο κι ενώ αρχικά, όπως σημειώνει, δεν είχε πρόθεση να παραγγείλει φαγητό, το έκανε για να μη δέχεται άλλες πιέσεις από τους σερβιτόρους. Ηταν τα περιβόητα καβουροπόδαρα… «Φαινόταν νόστιμο και ήξερα πως θα ήταν ακριβό – αν και ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ πόσο ακριβό θα ήταν τελικά. Ωστόσο σε εκείνη τη φάση μάς είχε κάνει εντύπωση το πόσο επιθετικοί ήταν οι σερβιτόροι, καθώς προσπαθούσαν να μας πιέσουν προκειμένου να παραγγείλουμε».
Η λογομαχία
Η ώρα της αποχώρησης έφτασε ύστερα από δύο ώρες παραμονής στο κατάστημα. Τότε η Αμερικανίδα ζήτησε να πληρώσει, αλλά οι υπεύθυνοι στη -δωρεάν- ξαπλώστρα ζήτησαν από τις τουρίστριες να μπουν στο κατάστημα. Ακολούθησε η αποκάλυψη με τον λογαριασμό… «Δεν μπορεί δύο μοχίτο και δύο καβουροπόδαρα να κάνουν 600 ευρώ. Δεν θα σε πληρώσω. Αυτός τότε μου είπε επί λέξει: “Θα καλέσω την Αστυνομία. Θα σε κρατήσουν εδώ και δεν θα γυρίσεις στην πατρίδα σου. Μπορούμε να βρούμε εύκολα πού μένεις”», ισχυρίζεται η Αμερικανίδα ότι άκουσε από τους υπευθύνους του μαγαζιού, οι οποίοι ωστόσο υποστηρίζουν ότι τίποτε από όλα αυτά δεν συνέβη. Η ίδια, πάντως, δηλώνει ότι αισθάνθηκε απειλή και φόβο κα τελικά πλήρωσε με την πιστωτική της κάρτα και πήρε τη σχετική απόδειξη. Οταν η Μπρέντα βγήκε από το εστιατόριο συνιστούσε σε όποιον συναντούσε στον δρόμο να προσέχει το συγκεκριμένο κατάστημα «γιατί χρεώνουν ό,τι θέλουν στον λογαριασμό».
Λίγο αργότερα, ο υπεύθυνος του καταστήματος την πλησίασε αγριεμένος και τότε η γυναίκα άρχισε να φωνάζει: «Μην τολμήσεις να με ακουμπήσεις! Φύγε από μπροστά μου τώρα!». Η δικηγόρος των Αμερικανίδων τουριστριών Μαριάννα Κίκιρη, δήλωσε ότι η εντολή που έχει πάρει είναι να προχωρήσει στις νομικές ενέργειες που απαιτούνται για να φτάσει η υπόθεση «Καβουροπόδαρα» στις δικαστικές αίθουσες.
«Ηταν ένα εφιαλτικό για τις ίδιες περιστατικό που δεν πρόκειται να ξεχάσουν», τόνισε η δικηγόρος. Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του εστιατορίου στον Πλατύ Γυαλό είχαν διαψεύσει τις καταγγελίες της Αμερικανίδας λέγοντας ότι στη διάρκεια της παραμονής της στο κέντρο δεν εξέφρασε κάποια δυσαρέσκεια. Τόνισαν μάλιστα ότι θα ακολουθήσουν τη νομική οδό, καταγγέλλοντας δυσφήμηση που οδήγησε σε ηθική και οικονομική βλάβη, ενώ υποστηρίζουν ότι το συμβάν απέβη επιζήμιο και για τον τουρισμό του νησιού.
Πηγή: protothema.gr