Empisteutiko.gr
19.09.25 || 03:33
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Καραμανλής: Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για τις επιβατικές μεταφορές

21.06.2022
in Πολιτική
Share TweetShareEmail

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά την διάρκεια του υπουργικού Συμβουλίου παρουσίασε τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προβλέπει αλλαγές στις επιβατικές μεταφορές. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός, πρόκειται για τον Κανονισμό που εκδόθηκε το 2007 και περιελάμβανε μια μεταβατική περίοδο (μέχρι το 2019), προκειμένου οι εθνικές νομοθεσίες να εναρμονιστούν με τις προβλέψεις του.

Έτσι, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, το εν λόγω Νομοσχέδιο είναι σύντομο μεν, περιλαμβάνοντας 36 άρθρα, αλλά εξόχως περιεκτικό δε, καλύπτοντας όλες τις πτυχές που θέτει ο 1370.

Στη συνέχεια, ο υπουργός διευκρίνισε ότι για μεν τις ευρύτερες μητροπολιτικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η παροχή των αστικών οδικών μεταφορών έχει δοθεί σε νομικά ανεξάρτητες οντότητες, δηλαδή, για την Αθήνα σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και για τη Θεσσαλονίκη σε ΟΣΕΘ κι ΟΑΣΘ.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Καραμανλής για δικογραφία για Τέμπη: “Είμαι βέβαιος για την αθωότητά μου – Να λάμψει η αλήθεια”

Τέμπη: Το Δικαστικό Συμβούλιο αποφασίζει τώρα για τις τυχόν ποινικές ευθύνες του Κώστα Αχ. Καραμανλή

23.07.2025
Πλακιάς σε Μητσοτάκη: Εάν θέλετε Ιφιγένειες, να βάζατε τα παιδιά σας στο τρένο

Νίκος Πλακιάς κατά Κώστα Καραμανλή: «Έπρεπε ήδη να έχει καταδικαστεί»

29.05.2025

Μάλιστα τόνισε ότι και οι δύο παραπάνω περιοχές «τελούν υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», σημειώνοντας ότι «το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται σε αυτές τις περιοχές, είναι απολύτως συμβατό με τον Κανονισμό 1370/2007, και θα συνεχίσει να ισχύει ως έχει».

Όσον αφορά τις υπόλοιπες περιοχές, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς, όπως συμβαίνει συνήθως στα νησιά.

«Εδώ η αρμοδιότητα “σπάει” στα δύο», είπε ο υπουργός επεξηγώντας ότι «για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για δε τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους, αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές».

Σημειώνεται, ότι τα παραπάνω έχουν ήδη διαμορφωθεί ως θεσμικό πλαίσιο, από τους Νόμους 4199/2013 για τις υπεραστικές μεταφορές, και τον 4568/2018 για τις αστικές μεταφορές, αλλά αυτό που δεν είχε θεσπιστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η διαγωνιστική διαδικασία για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, δεδομένης της απελευθέρωσης αυτών, βάσει του 1370.

Οι νέες αλλαγές

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή με το ν/σ:

  • Ενοποιείται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο,
  • Διορθώνονται τα κακώς κείμενα που έχουν διαπιστωθεί, και
  • Προβλέπονται διαδικασίες για τη διαγωνιστική διαδικασία.

«Ειδικά για τη διαγωνιστική διαδικασία, υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας», τόνισε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε συγκεκριμένα:

  • Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά γεωγραφική περιοχή,
  • Θα καθορίζεται ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση των μετακινουμένων επιβατών ανά χιλιόμετρο ή ανά ζώνη εκτελούμενου δρομολογίου, και
  • Θα λαμβάνονται υπόψη στοιχεία κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών, που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας.

Επίσης, προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει:

  • Τον προβλεπόμενο απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου,
  • Τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης,
  • Την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών,
  • Καθώς και τα συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων.

Παράλληλα, με το ν/σ επιλύεται και το θέμα της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), μιας ανεξάρτητης αρχής που ναι μεν, ιδρύθηκε με τον 4199 του 2013, αλλά ουδέποτε συγκροτήθηκε και λειτούργησε.

«Οι αρμοδιότητές της, πλέον, μεταφέρονται πρωτίστως στις Περιφέρειες και δευτερεύοντος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι για όλα τα παραπάνω υπήρξε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συγκεκριμένα με τη DG MOVE.

Σημειώνεται ότι το ν/σ θα αναρτηθεί για Δημόσια Διαβούλευση, κι ακολούθως, θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, εντός του Ιουλίου.

Tags: ΚΩΣΤΑΣ ΑΧ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Σεπτέμβριο το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας
Επιλογές Συντακτών

«Έκλεισε» η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στη Νέα Υόρκη στις 23 Σεπτεμβρίου

18.09.2025
Κυριάκος Μητσοτάκης: Από πατριωτικό φόρο, προτιμώ πατριωτικές φοροαπαλλαγές – Πρωθυπουργό εκλέγει ο λαός, όχι οι παράγοντες
Επιλογές Συντακτών

Κυριάκος Μητσοτάκης: Από πατριωτικό φόρο, προτιμώ πατριωτικές φοροαπαλλαγές – Πρωθυπουργό εκλέγει ο λαός, όχι οι παράγοντες

17.09.2025
Next Post

Γερμανία κατά Ρωσίας: Η μείωση παραδόσεων φυσικού αερίου στην Ευρώπη αποτελεί επίθεση

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

«Παρέλυσε» ο Καναδάς: Χωρίς τηλέφωνα και ίντερνετ χθες -Έπεσε το δίκτυο, προβλήματα και στις συναλλαγές

09.07.2022
Η Τουρκία «απειλεί» το Ισραήλ με ένα σπαθί μέσα στην Αγιά Σοφιά

Η Τουρκία «απειλεί» το Ισραήλ με ένα σπαθί μέσα στην Αγιά Σοφιά

25.10.2023
Αλλαγή ώρας: Τι θα ισχύσει από τα ξημερώματα της ερχόμενης Κυριακής

Άλλαξε η ώρα: Γυρίσαμε πίσω τους δείκτες μια ώρα

30.10.2022

ΤΑΣΗ_

Τι συμβαίνει στο σώμα σας αν πίνετε Coca-Cola Zero κάθε μέρα

Τι συμβαίνει στο σώμα σας αν πίνετε Coca-Cola Zero κάθε μέρα

26.08.2025
Καστοριά: Τι έκανε τον 16χρονο να φρενάρει απότομα – Σήμερα οι κηδείες των δύο παιδιών

Καστοριά: Τι έκανε τον 16χρονο να φρενάρει απότομα – Σήμερα οι κηδείες των δύο παιδιών

29.08.2025
Η στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας 23χρονης Ουκρανής από 35χρονο σε τρένο στη Σάρλοτ – Ο δράστης έφυγε ατάραχος

Η στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας 23χρονης Ουκρανής από 35χρονο σε τρένο στη Σάρλοτ – Ο δράστης έφυγε ατάραχος

08.09.2025
Επεισόδιο με εβραίους του Λονδίνου σε γνωστή ταβέρνα της Νάξου αποκαλύπτει η Daily Mail – Τι υποστηρίζει η επιχείρηση, δείτε βίντεο

Επεισόδιο με εβραίους του Λονδίνου σε γνωστή ταβέρνα της Νάξου αποκαλύπτει η Daily Mail – Τι υποστηρίζει η επιχείρηση, δείτε βίντεο

29.08.2025
Πήλιο: Άγριος καβγάς σε παραλία όταν δύο άνδρες έκαναν γυμνισμό – Τρεις συλλήψεις

Πήλιο: Άγριος καβγάς σε παραλία όταν δύο άνδρες έκαναν γυμνισμό – Τρεις συλλήψεις

28.08.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved