Δείτε φωτογραφίες από τη διάσωση του 21χρονου οδηγού φορτηγού – Δύο πυροσβέστες έχουν ανέβει στο πλοίο – Μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό και άλλων ζωντανών – Το πλοίο έχει πάρει κλίση 3-4 μοιρών, αλλά δεν κινδυνεύει
Ο επιβάτης απεγκλωβίστηκε και αμέσως μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, προκειμένου να υποβληθεί σε εξετάσεις. Η κατάσταση της υγείας του δείχνει να είναι καλή.
Ο Λευκορώσος οδηγός φορτηγού εντοπίστηκε σε ένα σημείο το οποίο τα συνεργεία φρόντιζαν να ψύχουν συνεχώς. Ο ίδιος φέρεται να ανέβηκε μόνος στο κατάστρωμα και από εκεί τα συνεργεία τον κατέβασαν. Στοι πλοίο ανέβηκαν δύο πυροσβέστες και ακολουθούν αντίστροφα την πορεία του διασωθέντος για να φτάσουν στο σημείο από το οποίο αυτός ξεκίνησε. Και αυτό διότι ο Λιθουανός είπε πως άκουγε φωνές από άλλους εγκλωβισμένους.
Να σημειώσουμε πως το πλοίο έχει πάρει μια κλίση 3-4 μοιρών αλλά δεν κινδυνεύει.
Ρυμουλκήθηκε το πλοίο προς την Κέρκυρα
Στο μεταξύ ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές σημείο το πλοίο. Βρίσκεται σε απόσταση 1,5 μιλίου απο τον Αλμυρό της Κέρκυρας και δίπλα του βρίσκονται 2 πλωτά του Λιμενικού και 4 ρυμουλκά. Καθώς το μισοκαμένο επιβατηγό/οχηματαγωγό βρίσκεται σε ασφαλές σημείο , παραμένει κυρίαρχη η αγωνία για τους 11 -πλέον- αγνοούμενους, οι 3 εκ των οποίων είναι Έλληνες.
Οι συγγενείς όσων παραμένουν χαμένοι, όπως και ο καθένας, ελπίζουν και εύχονται οι οικείοι τους να έχουν αντέξει ύστερα από δύο 24ωρα, αρχικά μέσα στην εστία της πυρκαγιάς και κατόπιν στο πλημμύρισμα του φέρι με δεκάδες τόνου νερού που ερρίφθησαν για την πυρόσβεσή του.
Το Euroferry Olympia έχει πάρει κλίση, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη ρυμούλκησή του σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Παρόλο που υπάρχει ανησυχία για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου, η κλίση του θεωρείται ως ελεγχόμενη.
Οι έρευνες των ειδικών διασωστικών ομάδων, πάνω στο πλοίο καθώς και στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κέρκυρας και Ερεικούσας όπου ξέσπασε η πυρκαγιά διακόπηκαν προσωρινά τη νύχτα του Σαββάτου, λόγω του σκότους αλλά και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες έφταναν τους 500-600 βαθμούς Κελσίου πάνω στο Euroferry Olympia. Εκτός από τα ρυμουλκά επιχειρούν ακόμη 3 περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής και 1 πλωτό πυροσβεστικό.
Στην έρευνα για τους αγνοούμενους, εκτός από την 5η ΕΜΑΚ, συμμετέχει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα, αποτελούμενη από 14 άτομα. Πρόκειται για πεπειραμένους ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage, οι οποίες έσπευσαν στην περιοχή προκειμένου να διεξάγουν την επιχείρηση ανεύρεσης με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Η επιχείρηση πλήρους κατάσβεσης προβλέπεται ότι θα διαρκέσει ημέρες, ενώ, προτού το πλοίο προσεγγίσει στο λιμάνι της Κασσιόπης -και αφού η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων θα έχει ελαττωθεί, θα επιχειρηθεί απάντληση των πετρελαιοειδών ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, εκτιμάται ότι στις δεξαμενές του Euroferry Olympia υπήρχαν περίπου 700 τόνοι καυσίμου. Εξυπακούεται πως αν η φωτιά δεν κατασβεστεί, η απάντληση των καυσίμων με τα ειδικά γι’ αυτό το σκοπό μέσα, είναι αδύνατη. Πάντως, τα σκάφη που κινούνται γύρω από το Euroferry Olympia είναι εφοδιασμένα με αντιρρυπαντικό εξοπλισμό.
Προηγουμένως, κατόπιν προφορικής εντολής του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας, είχαν συλληφθεί ο πλοίαρχος και οι 2 ύπαρχοι του πλοίου, από την Λιμενική Αρχή Κέρκυρας. Αφού παρείχαν εξηγήσεις στον εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να διαλευκανθούν τα αίτια της πυρκαγιάς και οι συνθήκες πλου του Euroferry Olympia.
Παράλληλα, από τη δημοσιογραφική έρευνα, τις μαρτυρίες επιβατών και επαγγελματιών οδηγών οι οποίοι έχουν πρότερη εμπειρία των συνθηκών που επικρατούν σε ταξίδια με το συγκεκριμένο φέρι, καθώς και αναλύσεις ειδικών ερευνητών για ναυτικά ατυχήματα εγείρεται μια σειρά από ερωτηματικά.
Ισχύει, φερ’ ειπείν, ότι οδηγός και συνοδηγός, κυρίως στα φορτηγά ταξιδεύουν με ένα μόνο εισιτήριο, άρα ο ένας από τους δύο παραμένει στο όχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού; Συναφώς, το άτομο που δεν διαθέτει εισιτήριο καταγράφεται ως επιβάτης ή τα στοιχεία του δεν καταχωρίζονται;
Ισχύει ότι όταν ελλιμενίζονται πλοία της κατηγορίας του Euroferry Olympia, οι υπεύθυνοι του πληρώματος απενεργοποιούν το σύστημα πυρανίχνευσης και ενίοτε αμελούν να το ενεργοποιήσουν ξανά, ενδεχομένως μάλιστα εσκεμμένα, καθώς γνωρίζουν ότι υπάρχουν, κατά παραβίαση των αυστηρών κανονισμών, άνθρωποι στο γκαράζ, οι οποίοι επιπλέον καπνίζουν εν πλω;
Δείτε φωτογραφίες από τη διάσωση του 21χρονου οδηγού φορτηγού – Δύο πυροσβέστες έχουν ανέβει στο πλοίο – Μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό και άλλων ζωντανών – Το πλοίο έχει πάρει κλίση 3-4 μοιρών, αλλά δεν κινδυνεύει
Ο επιβάτης απεγκλωβίστηκε και αμέσως μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, προκειμένου να υποβληθεί σε εξετάσεις. Η κατάσταση της υγείας του δείχνει να είναι καλή.
Ο Λευκορώσος οδηγός φορτηγού εντοπίστηκε σε ένα σημείο το οποίο τα συνεργεία φρόντιζαν να ψύχουν συνεχώς. Ο ίδιος φέρεται να ανέβηκε μόνος στο κατάστρωμα και από εκεί τα συνεργεία τον κατέβασαν. Στοι πλοίο ανέβηκαν δύο πυροσβέστες και ακολουθούν αντίστροφα την πορεία του διασωθέντος για να φτάσουν στο σημείο από το οποίο αυτός ξεκίνησε. Και αυτό διότι ο Λιθουανός είπε πως άκουγε φωνές από άλλους εγκλωβισμένους.
Να σημειώσουμε πως το πλοίο έχει πάρει μια κλίση 3-4 μοιρών αλλά δεν κινδυνεύει.
Ρυμουλκήθηκε το πλοίο προς την Κέρκυρα
Στο μεταξύ ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές σημείο το πλοίο. Βρίσκεται σε απόσταση 1,5 μιλίου απο τον Αλμυρό της Κέρκυρας και δίπλα του βρίσκονται 2 πλωτά του Λιμενικού και 4 ρυμουλκά. Καθώς το μισοκαμένο επιβατηγό/οχηματαγωγό βρίσκεται σε ασφαλές σημείο , παραμένει κυρίαρχη η αγωνία για τους 11 -πλέον- αγνοούμενους, οι 3 εκ των οποίων είναι Έλληνες.
Οι συγγενείς όσων παραμένουν χαμένοι, όπως και ο καθένας, ελπίζουν και εύχονται οι οικείοι τους να έχουν αντέξει ύστερα από δύο 24ωρα, αρχικά μέσα στην εστία της πυρκαγιάς και κατόπιν στο πλημμύρισμα του φέρι με δεκάδες τόνου νερού που ερρίφθησαν για την πυρόσβεσή του.
Το Euroferry Olympia έχει πάρει κλίση, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη ρυμούλκησή του σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Παρόλο που υπάρχει ανησυχία για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου, η κλίση του θεωρείται ως ελεγχόμενη.
Οι έρευνες των ειδικών διασωστικών ομάδων, πάνω στο πλοίο καθώς και στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κέρκυρας και Ερεικούσας όπου ξέσπασε η πυρκαγιά διακόπηκαν προσωρινά τη νύχτα του Σαββάτου, λόγω του σκότους αλλά και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες έφταναν τους 500-600 βαθμούς Κελσίου πάνω στο Euroferry Olympia. Εκτός από τα ρυμουλκά επιχειρούν ακόμη 3 περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής και 1 πλωτό πυροσβεστικό.
Στην έρευνα για τους αγνοούμενους, εκτός από την 5η ΕΜΑΚ, συμμετέχει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα, αποτελούμενη από 14 άτομα. Πρόκειται για πεπειραμένους ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage, οι οποίες έσπευσαν στην περιοχή προκειμένου να διεξάγουν την επιχείρηση ανεύρεσης με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Η επιχείρηση πλήρους κατάσβεσης προβλέπεται ότι θα διαρκέσει ημέρες, ενώ, προτού το πλοίο προσεγγίσει στο λιμάνι της Κασσιόπης -και αφού η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων θα έχει ελαττωθεί, θα επιχειρηθεί απάντληση των πετρελαιοειδών ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, εκτιμάται ότι στις δεξαμενές του Euroferry Olympia υπήρχαν περίπου 700 τόνοι καυσίμου. Εξυπακούεται πως αν η φωτιά δεν κατασβεστεί, η απάντληση των καυσίμων με τα ειδικά γι’ αυτό το σκοπό μέσα, είναι αδύνατη. Πάντως, τα σκάφη που κινούνται γύρω από το Euroferry Olympia είναι εφοδιασμένα με αντιρρυπαντικό εξοπλισμό.
Προηγουμένως, κατόπιν προφορικής εντολής του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας, είχαν συλληφθεί ο πλοίαρχος και οι 2 ύπαρχοι του πλοίου, από την Λιμενική Αρχή Κέρκυρας. Αφού παρείχαν εξηγήσεις στον εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να διαλευκανθούν τα αίτια της πυρκαγιάς και οι συνθήκες πλου του Euroferry Olympia.
Παράλληλα, από τη δημοσιογραφική έρευνα, τις μαρτυρίες επιβατών και επαγγελματιών οδηγών οι οποίοι έχουν πρότερη εμπειρία των συνθηκών που επικρατούν σε ταξίδια με το συγκεκριμένο φέρι, καθώς και αναλύσεις ειδικών ερευνητών για ναυτικά ατυχήματα εγείρεται μια σειρά από ερωτηματικά.
Ισχύει, φερ’ ειπείν, ότι οδηγός και συνοδηγός, κυρίως στα φορτηγά ταξιδεύουν με ένα μόνο εισιτήριο, άρα ο ένας από τους δύο παραμένει στο όχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού; Συναφώς, το άτομο που δεν διαθέτει εισιτήριο καταγράφεται ως επιβάτης ή τα στοιχεία του δεν καταχωρίζονται;
Ισχύει ότι όταν ελλιμενίζονται πλοία της κατηγορίας του Euroferry Olympia, οι υπεύθυνοι του πληρώματος απενεργοποιούν το σύστημα πυρανίχνευσης και ενίοτε αμελούν να το ενεργοποιήσουν ξανά, ενδεχομένως μάλιστα εσκεμμένα, καθώς γνωρίζουν ότι υπάρχουν, κατά παραβίαση των αυστηρών κανονισμών, άνθρωποι στο γκαράζ, οι οποίοι επιπλέον καπνίζουν εν πλω;