Νέα μορφή παίρνει η Θεσσαλονίκη, καθώς μια σειρά από έργα υποδομής αλλάζουν την εικόνα και τις προοπτικές της πόλης. Από το μετρό, το αεροδρόμιο και το λιμάνι, μέχρι την ανάπλαση της Οδού και της Πλατείας Αριστοτέλους, το FlyOver και τη Mαρίνα της Καλαμαριάς, η Θεσσαλονίκη γίνεται πιο όμορφη, πιο φιλική και πιο λειτουργική.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Στην τελική ευθεία -μετά από πολυετή καθυστέρηση και παλινωδίες- βρίσκεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Με βάση τις τελευταίες ανακοινώσεις, αλλά και τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό, η πρώτη γραμμή του μετρό θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2023, ενώ έναν χρόνο αργότερα θα λειτουργήσει και η γραμμή Καλαμαριάς με επιπλέον πέντε σταθμούς.
Συνολικά το δίκτυο θα έχει μήκος περίπου 14 χιλιομέτρων και 18 σταθμούς και θεωρείται ένα από τα πλέον σύγχρονα αλλά και ασφαλή συστήματα στην Ευρώπη.
FlyOver
«Ανάσα» στην κυκλοφορία των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη θα δώσει το “FlyOver” μια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, από τα οποία τα 4 θα είναι σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες. Το έργο θα αναπτυχθεί στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, εξασφαλίζοντας την αποσυμφόρηση της κίνησης στην πόλη. Παράλληλα, θα ανακατασκευαστεί και ο υφιστάμενος δρόμος. Έχει προϋπολογισμό 370 εκατ. ευρώ ενώ ως προς το χρονοδιάγραμμα εκτιμάται πως προσωρινός ανάδοχος θα αναδειχθεί εντός του έτους και η κατασκευή θα ξεκινήσει μέσα στο 2022.
Μαρίνα Καλαμαριάς
Οι κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες στην Ελλάδα έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς από το ΤΑΙΠΕΔ. Η μαρίνα βρίσκεται στη θέση «Αρετσού», εντός των ορίων του Δήμου Καλαμαριάς και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού άνω των 380 σκαφών, μήκους έως 50μ.
Το σχέδιο ανάπτυξης προβλέπει μεταξύ άλλων, αθλητικές εγκαταστάσεις, τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση, χώροι συνάθροισης κοινού και πολιτιστικά κτίρια, χώροι πρασίνου (υπάρχει πρόβλεψη δημιουργίας πάρκου 9 στρεμμάτων), εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, πάρκινγκ κ.ά.
Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Νέα μορφή πήρε το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μετά την πρόσφατη ριζική αναβάθμισή του, αποτελώντας πλέον άξιο πρεσβευτή της πόλης. Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλέον καινούργιο σταθμό έκτασης 34.033 τ.μ. ο οποίος συνδέεται με τον προϋπάρχοντα με αερογέφυρες. Έτσι, υπάρχουν νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέοι εμπορικοί χώροι και καταστήματα εστίασης και αγορών, τοποθετώντας το «Μακεδονία» ανάμεσα στα δημοφιλέστερα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Ανάπλαση Οδού και Πλατείας Αριστοτέλους
Σε κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης αλλά κι ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της μετατρέπεται η οδός Αριστοτέλους με βάση την πρόταση που κέρδισε το διαγωνισμό για την ανάπλαση της περιοχής.
Με βάση την επικρατούσα αρχιτεκτονική πρόταση, η νέα Πλατεία Αριστοτέλους μετασχηματίζεται σε «καθρέπτη της πόλης», που ανακλά διαφορετικές εκδοχές της ανάλογα με την εποχή, την ώρα και τις δράσεις που υποδέχεται. Αντίστοιχα, από την πλευρά της οδού Εγνατίας, η νέα πλατεία προτείνεται ως «το δωμάτιο με φοίνικες», όπου υψίκορμοι φοίνικες σε αυστηρό γεωμετρικό κάναβο προσφέρουν μια φυσική οροφή σκίασης και ανεμπόδιστη θέα προς τον άξονα της Αριστοτέλους, τη θάλασσα και τον Όλυμπο.
Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Νέα δεδομένα για τα logistics της Θεσσαλονίκης δημιουργεί η αναβάθμιση του λιμανιού της πόλης και συγκεκριμένα του 6ου προβλήτα. Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) που αλλάζει άρδην την εικόνα ολόκληρης της πόλης. Με την ολοκλήρωσή του επιτρέπει στον ΟΛΘ να δέχεται πλέον και Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας έως και 24.000 Container Units μετατρέποντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σε κέντρο (hub) για κύριες γραμμές ναυσιπλοΐας. Επιπλέον προβλέπεται η σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, επιτρέποντας έτσι συνδυασμένες μεταφορές ενώ ήδη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μετατραπεί σε “home port” για κρουαζιερόπλοια.