Κρίσιμες θα είναι οι επόμενες εβδομάδες για το σχέδιο αποτροπής διασποράς του κορωνοϊού σε εκπαιδευτικές δομές, όπως τα πανεπιστήμια και τα σχολεία.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, που χθες δήλωσε ότι η αξιολόγηση στα σχολεία θα προχωρήσει κανονικά, μίλησε στον ΣΚΑΪ για τα μέτρα που εξετάζονται για μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς που παραμένουν ανεμβολίαστοι. Η κυρία Κεραμέως τόνισε ότι αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, με «όπλο» τους εμβολιασμούς -σημειώνοντας ότι 3 στους 4 εκπαιδευτικούς έχουν εμβολιαστεί, μια εξαιρετική επίδοση.
Σε εκείνο το σημείο, ωστόσο, παρατήρησε ότι για να υπάρξει επαρκής προστασία απέναντι στη μετάλλαξη Δέλτα θα πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότεροι εμβολιασμοί εκπαιδευτικών, φοιτητών και, εν γένει, μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τα «εισιτήρια» για τα πανεπιστήμια και τα σχολεία
Η υπουργός Παιδείας ερωτήθηκε για τις σκέψεις που γίνονται για τον Σεπτέμβρη, με γνώμονα ότι ένα ποσοστό της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν θα έχει εμβολιαστεί. Συγκεκριμένα για τα πανεπιστήμια είπε ότι «και τα ΑΕΙ θέλουν η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε όλους τους όρους με το οποίο θα γίνει αυτό εφικτό. Εξετάζεται είσοδος με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους» σημείωσε η Νίκη Κεραμέως.
Για τους εμβολιασμούς στα παιδιά 12 με 17 υπογράμμισε ότι αν ένα παιδί είναι πλήρως εμβολιασμένο κατά πασά πιθανότητα, και ακολουθώντας τη λογική της επιτροπής των ειδικών δεν θα κάνει τεστ, όπως ισχύει και στα πλοία. Από την άλλη πλευρά, εξήγησε, ότι τα self test θα υπάρχουν στα σχολεία. «Ενα στα δυο κρούσματα στη χώρα το ανακαλύπταμε από self test» ανέφερε σε εκείνο το σημείο.
Όπως παρατήρησε η υπουργός Παιδείας, έχει δοθεί ευρωπαϊκή έγκριση για εμβολιασμό από τα 12 εδώ και αρκετό καιρό, ενώ πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, Ιταλία Ισπανία εφαρμόζουν τον εμβολιασμό στα παιδιά.
«Θέλουμε αποφοίτους, όχι εισαχθέντες»
Σε ό,τι αφορά τον διάλογο που έχει ανοίξει για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η κα Κεραμέως τόνισε ότι «σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες».
Διευκρίνισε ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, αποσαφήνισε η υπουργός, καθορίζεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο -αρχιτεκτονικές σχολές, για παράδειγμα, επέλεξαν να πάνε ψηλά, άλλες επέλεξαν να πάνε πιο χαμηλά. Πρόσθεσε πάντως ότι αν το υπουργείο ικανοποιούσε τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον αριθμό των εισακτέων στο ακέραιο θα είχαμε -40% φοιτητές στα ΑΕΙ.
«Τρέχουν» τα μηχανογραφικά
Η υπουργός υπογράμμισε ότι από χθες υπάρχουν δυο επιλογές στο μηχανογραφικό. Η πρώτη είναι η επιλογή Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών, και η δεύτερη το παράλληλο μηχανογραφικό για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.
Στο παράλληλο μηχανογραφικό, εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.
Από το Σεπτέμβριο υπενθύμισε, το υπουργείο θεσμοθετεί νηπιαγωγείο από τα 4 έτη και αγγλικά από τα 4, γιατί να πληρώνει ο γονιός διερωτήθηκε η κ. Κεραμέως, εργαστήρια δεξιοτήτων, γίνονται τις επόμενες εβδομάδες οι πρώτοι διορισμοί -11.700- στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια και θα είναι στα σχολεία μας από 1ης Σεπτεμβρίου. Επίσης θεσμοθετούνται οι οριζόντιες επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρώτα πρότυπα επαγγελματικά στην ιστορία, όλα αυτά από το Σεπτέμβριο.
«Στο ν/σ που συζητάμε σήμερα φεύγουμε από τη λογική του ενός βιβλίου, θα έχει ο εκπαιδευτικός δύο ή τρία να επιλέξει. Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη όποτε φεύγουμε από την αποστήθιση και συνδυάζουμε πηγές» ανέφερε στη συνέχεια.
ΠΗΓΗ: iefimerida.gr