Έντονοι κραδασμοί στο οικοσύστημα του e-commerce. Ευτράπελα και σημαντικές αργοπορίες στις παραδόσεις παραγγελιών και δεμάτων.
Οι παραγγελίες εξ αποστάσεως με το πάτημα ενός κουμπιού έχει μπει, πλέον, για τα καλά στη ζωή των καταναλωτών. Σε κάποιες περιπτώσεις για τα απαραίτητα ψώνια (πχ από το σούπερ μάρκετ), σε άλλες για τη… χαρά της προσμονής ειδών (πχ ενδύματα, υποδήματα, gadgets) που στο παρελθόν θα επιλέγαμε να τα δούμε και να τα δοκιμάσουμε πριν τα αποκτήσουμε. Mε τα περιοριστικά μέτρα και τα lockdowns οι διαδικτυακές αγορές μοιάζουν για πολλούς με την πιο ασφαλή επιλογή.
Η επιλογή αυτή έχει οδηγήσει σε έμφραγμα διαρκείας τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες αν και καταβάλουν προσπάθειες για να μην ξαναζήσουμε τις καθυστερήσεις που καταγράφηκαν τον Δεκέμβριο δεν φαίνεται να το επιτυγχάνουν, με αποτέλεσμα λιανέμποροι να επιστρατεύουν ταξί, ή ακόμη και τα ΙΧ των εργαζομένων τους για να καλύψουν τις όποιες παραγγελίες έχουν δεχτεί.
Είναι χαρακτηριστικό πως οδηγοί ταξί πραγματοποιούν ακόμη και πενήντα παραδόσεις στη Θεσσαλονίκη ημερησίως, προκειμένου οι έμποροι να είναι συνεπείς στις παραγγελίες τους.
Στις εταιρείες ταχυμεταφορών, ο όγκος των αποστολών από τον Νοέμβριο που ξεκίνησε το νέο lockdown σχεδόν διπλασιάστηκε συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά και αυξήθηκε πάνω από 65% από το προηγούμενο lockdown, με αποτέλεσμα να μην είναι διαχειρίσιμος από τις εταιρείες courier. Η κατάσταση δεν προβλέπεται να ομαλοποιηθεί πριν την άρση των περιοριστικών μέτρων και το άνοιγμα της αγοράς, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των εταιρειών.
Θα πρέπει να επισημανθεί πως, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία του Greek eCommerce Association (GRECA), η ηλεκτρονική αγορά που εξυπηρετούσε περί το 1/5 της εμπορικής κίνησης βρέθηκε στη θέση να πρέπει να διαχειριστεί και τα υπόλοιπα 4/5, ενώ στο νέο lockdown φαίνεται να… χάθηκε η μπάλα.
Ξεχειλώνουν οι χρόνοι παράδοσης – Τα ευτράπελα
Οι χιλιάδες ηλεκτρονικές παραγγελίες που προστίθενται κάθε μέρα στις υπερφορτωμένες διαδικτυακές συναλλαγές «ξεχειλώνουν» τους χρόνους παράδοσης, με τις ελπίδες για περιορισμό των καθυστερήσεων να εναπόκεινται τώρα στο άνοιγμα της αγοράς τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου.
Δεν λείπουν βέβαια και οι περιπτώσεις που καταγράφονται λόγω του μεγάλου όγκου παραγγελιών και ευτράπελα: για παράδειγμα, τηλεόραση κατέληξε στη Θεσσαλονίκη αντί για το κέντρο της Αθήνας, πακέτο αναλώσιμων έφτασε με λάθος περιεχόμενο, δέματα χάθηκαν, παραγγελίες που ήταν δύσκολο να εντοπιστούν πού βρίσκονται, δυσκολίες στην επιστροφή αντικειμένων που δεν ικανοποίησαν τον καταναλωτή κ.α..
Είναι δεδομένο πως και την περίοδο που τα καταστήματα είχαν λειτουργήσει με τη μέθοδο του click away, η αποσυμφόρηση των εταιρειών courier, δεν ήταν η αναμενόμενη καθώς δεν ήταν λίγοι οι καταναλωτές που συνέχιζαν τις διαδικτυακές αγορές.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως οι καταναλωτές μπαίνοντας σε ηλεκτρονικά καταστήματα ενημερώνονται πως λόγω της συμφόρησης που καταγράφεται στις ταχυμεταφορές ενδεχομένως να υπάρξουν και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Δεν λείπουν και οι περιπτώσεις πολυεθνικών που ενημερώνουν τους πελάτες τους πως θα παραλάβουν τα προϊόντα που θα επιλέξουν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και μόλις το επιτρέψει η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στις ταχυμεταφορές.
Σε κάποιες περιπτώσεις ηλεκτρονικά καταστήματα κάνουν λόγο για παραδόσεις προϊόντων σε 10 εργάσιμες ημέρες, χρόνος που στην πραγματικότητα αυξάνεται κατά πολύ ξεπερνώντας και τις 15 ημέρε
Πηγή: https://www.voria.gr/