Ένα έργο «μαμούθ» φιλοδοξεί να προκηρύξει ο ΟΣΕ.
Σύμφωνα με άρθρο του Φώτη Φωτεινού για τον ιστοτόπο που ειδικεύεται σε θέματα μεταφορών metaforespress.gr.
Πρόκειται για την νέα παραλιακή (πεδινή) σιδηροδρομική χάραξη Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα, με δυνατότητα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ!
«Εμβληματικό» έργο
Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, το εν λόγω έργο χαρακτηρίζεται «εμβληματικό» για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στη Βόρεια Ελλάδα, δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις που έχουν συντελεστεί στο δίκτυο αυτό… υπολείπονται εμφανώς, σε σχέση με τον κεντρικό άξονα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη).
Γι΄ αυτό, τα επιβατικά δρομολόγια από την Θεσσαλονίκη προς την Κατερίνη και την Αλεξανδρούπολη αποτελούν… Οδύσσεια (γίνεται μετεπιβίβαση σε λεωφορεία).
170 χλμ νέα χάραξη
Η νέα παραλιακή χάραξη είναι περί τα 170 χλμ. και προβλέπει τη δημιουργία αρκετών σταθμών.
Έως το πρώτο τρίμηνο του 2020, το έργο εκτιμάται ότι θα αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά και επιδίωξη αποτελεί η εξεύρεση χρηματοδότησης για τις μελέτες της β’ φάσης από το CEF και κρατικούς πόρους.
Η τρέχουσα φάση των μελετών περιλαμβάνει τα τοπογραφικά, την προμελέτη χάραξης, την προμελέτη υδραυλικών, τις οριστικές γεωλογικές μελέτες του έργου, τις προκαταρκτικές στατικών και την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Το μεγαλεπήβολο έργο Sea2Sea
Στελέχη του ΟΣΕ τονίζουν την αναγκαιότητα του έργου, προκειμένου να «επιζήσει» ο σιδηρόδρομος της Βόρειας Ελλάδας και να λάβει «σάρκα και οστά» το μεγαλεπήβολο έργο Sea2Sea ή αλλιώς, η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε.
Σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας
Σημαντικό – συμπληρωματικό έργο είναι η γ’ φάση μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας με το υπόψη σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό θα υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ.
Επίσης, ο ΟΣΕ έχει παραδώσει στην ΕΡΓΟΣΕ το μητρώο της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη ως το Ορμένιο, με σκοπό να προβεί στον διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής, με την εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.
Πηγη: metaforespress.gr
Και η “παλιά” υφιστάμενη γραμμή;
Στο άρθρο δεν υπάρχει νύξη για την υφιστάμενη γραμμή (Θεσσαλονίκη-Κιλκις-Σέρρες-Δράμα), ούτε για το μέλλον της, πάντως η “Σιδηροδρομική Εγνατία” που είχε προταθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (το 2016) και περιελάμβανε τη νέα παραλιακή χάραξη, είχε συναντήσει τη σφοδρή αντίδραση του Επιμελητηρίου Σερρών, το οποίο έκανε λόγο για περιθωριοποίηση του νομού Σερρών.
Μάλιστα πριν ενάμιση χρόνο σε ανάλογη ομιλία του τότε Υπουργού Μεταφορών το ΕΒΕΣ με επιστολή-απάντηση είχε προτείνει και ρεαλιστική πρόταση για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τώρα όμως ποια είναι η θέση του στα νέα σχέδια του ΟΣΕ; και που Υπουργός Μεταφορών και Δικτύων είναι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής;
πηγή: anexartitos.gr